Αφορμή ήταν... το ψαράκι!!!!
Αν και ζούμε σ΄ένα κλίμα γενικού εκβιασμού, δεν θεωρώ ότι ο πίνακας, που προτείνω, είναι ζοφερός. Η Hannah έγραψε ότι η ζωή θέλει χρώμα, κι εγώ από εκεί αρπάχτηκα και της έγραψα ότι ναι η ζωή θέλει χρώμα!! Ας το πάρουμε ως σύνθημα της μέρας και της εβδομάδας που έρχεται... Κι εκείνη μου απάντησε ότι "μας έχουν κλέψει ακόμη και την παλέττα"!!! Υπερβολές... Ίσως η εποχή μας να προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες στους αγύρτες και να βλέπουμε ότι πολλαπλασιάζονται τα μέσα της νοθείας και της απάτης. Δεν έχω όρεξη να συντάσσω ιερεμιάδες γιατί είμαι φύσει αισιόδοξος άνθρωπος. Ρεαλιστής...
Αν και ζούμε σ΄ένα κλίμα γενικού εκβιασμού, δεν θεωρώ ότι ο πίνακας, που προτείνω, είναι ζοφερός. Η Hannah έγραψε ότι η ζωή θέλει χρώμα, κι εγώ από εκεί αρπάχτηκα και της έγραψα ότι ναι η ζωή θέλει χρώμα!! Ας το πάρουμε ως σύνθημα της μέρας και της εβδομάδας που έρχεται... Κι εκείνη μου απάντησε ότι "μας έχουν κλέψει ακόμη και την παλέττα"!!! Υπερβολές... Ίσως η εποχή μας να προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες στους αγύρτες και να βλέπουμε ότι πολλαπλασιάζονται τα μέσα της νοθείας και της απάτης. Δεν έχω όρεξη να συντάσσω ιερεμιάδες γιατί είμαι φύσει αισιόδοξος άνθρωπος. Ρεαλιστής...
Θα σας έλεγα ότι στη ζωή μου έχω γνωρίσει πολλούς ανθρώπους και άλλωστε και σήμερα θα τους βλέπετε, που νομίζουν ότι ο ίσκιος τους είναι δυο νομάτοι!! Με το άκουσμα της φωνής τους και τ' ανοιχτά στόματα των ανίδεων από κάτω, τους κάνουν να πέφτουν σ' έκσταση αυτοθαυμασμού. Τα προσφορότερα παραδείγματα αντλούνται κυρίως από το χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης και της πολιτικής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν σε αφθονία και σε άλλους κοινωνικούς ή επαγγελματικούς χώρους.
Έχω γνωρίσει ανθρώπους που πέρασαν τη ζωή τους εμβρόντητοι μπροστά στον εαυτό τους. Και το τραγικό είναι πως όταν κοιτάζονται στον καθρέφτη δεν βλέπουν ή δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τη λεοντή!!!! Κι εδώ ξανασκέφτομαι εκείνο το συμπέρασμα στο οποίο συνήθως καταλήγουμε όλοι ότι χρειάζεται... παιδεία! Γελάω και τώρα. Μακάρι να ήταν μονάχα η έλλειψη παιδείας. Γιατί είναι και η γενικότερη αγωγή που έχουν πάρει οι άνθρωποι. Δεν μπορεί να είναι μονάχα η έλλειψη παιδείας υπεύθυνη για την βρομιά, τη δυσωδία, τη νοθεία και την απάτη που κυκλοφορούν στο αίμα της κοινωνίας μας. Αναρωτιέμαι αν το σημερινό αδιέξοδο έχει δημιουργηθεί από τους σπουδαγμένους ή από τους απλούς ανθρώπους!!! Κι όταν ακούω τη σαχλαμάρα πως η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα, τρελαίνομαι, αλλά μετά σκάω στα γέλια.
Μπορεί, λοιπόν, να έχουν θεσμοθετηθεί εκπαιδευτικές ειδικότητες απίθανες, εκείνο όμως που δεν καταφέραμε να δημιουργήσουμε είναι μια παιδεία προικισμένη με κοινωνική αγωγή, μια παιδεία που να παράγει ανθρώπους. Αυτό εύκολα συνάγεται από το γεγονός ότι στην κοινωνία μας παρουσιάζουν έξαρση η μισαλλοδοξία, η απάτη, η αντιζηλία, η εγκληματικότητα, η υποκρισία, και πολλά άλλα που μας οικοδομούν μια εικόνα που ξεπερνάει τις γνωστικές μας ικανότητες για να εξηγήσουμε την κατάσταση. Πρέπει να εντοπίσουμε και ν' απομονώσουμε τα πρότυπα της αυθαιρεσίας και να βοηθήσουμε ώστε να υπάρξει δικαιοσύνη στην κοινωνία μας.
Μπορεί, λοιπόν, να έχουν θεσμοθετηθεί εκπαιδευτικές ειδικότητες απίθανες, εκείνο όμως που δεν καταφέραμε να δημιουργήσουμε είναι μια παιδεία προικισμένη με κοινωνική αγωγή, μια παιδεία που να παράγει ανθρώπους. Αυτό εύκολα συνάγεται από το γεγονός ότι στην κοινωνία μας παρουσιάζουν έξαρση η μισαλλοδοξία, η απάτη, η αντιζηλία, η εγκληματικότητα, η υποκρισία, και πολλά άλλα που μας οικοδομούν μια εικόνα που ξεπερνάει τις γνωστικές μας ικανότητες για να εξηγήσουμε την κατάσταση. Πρέπει να εντοπίσουμε και ν' απομονώσουμε τα πρότυπα της αυθαιρεσίας και να βοηθήσουμε ώστε να υπάρξει δικαιοσύνη στην κοινωνία μας.
No comments:
Post a Comment