Friday, November 7, 2014

ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΕΝΟΣ ΒΕΒΗΛΟΥ!!!!

Μπορεί να είμαι ένας… μακάριος άνθρωπος [δηλαδή να ζω στην κοσμάρα μου] και να λέω ότι μ’ ενδιαφέρουν μονάχα το θέατρο και τα βιβλία και ν’ αδιαφορώ για τα συμβαίνοντα γύρω μου;;; Απαντώ: Όχι βέβαια. Είμαι ένας πολίτης που αντιδρώ και εκφράζομαι χωρίς αναστολές. Δεν περιμένω τίποτε από κανέναν κι ούτε προσδοκώ κανένα αξίωμα ή δεν έχω κατά νου να πολιτευτώ για να κερδίσω ψηφοφόρους. Απλώς, έχω ανοιχτά μάτια και αυτιά κι ενδιαφέρομαι για όσα συμβαίνουν στην κοινωνία και οι αντιδράσεις μου είναι αυτόματες. Ίσως να είμαι Dr. Jekyll και Mr. Hyde, όπως χαρακτηριστικά μου είπε απόψε ένας φίλος μου στο τηλέφωνο, προφανώς βλέποντας και τις [ας τις πω] πολιτιστικές δραστηριότητές μου, με τα περιοδικά αλλά και την έντονη σχολιογραφική μου στάση στα πολιτικά ζητήματα.


Είμαι κομμάτι της κοινωνίας και δεν μπορώ να μείνω στην άκρη ασχολούμενος μονάχα με τα βιβλία ή το θέατρο ή να κουβεντιάζω για τ’ αστέρια και να τραγουδάω. Είμαι μέσα σε όλα!!!!! Είμαι άνθρωπος και ο άνθρωπος είναι ζώο μεταφυσικό, μην το ξαναλέμε τώρα, που αναρωτιέται αδιάκοπα, αθεράπευτα, αναρωτιέται για τη μοίρα του, για την ταυτότητά του, για την παροδικότητά του, για τον κόσμο γύρω του.

Θέλω να πω ότι δεν μπορώ να είμαι ψυχή βουβή, κουφή και τυφλή. Ψάχνω να βρω μιαν άκρη και ψάχνω γιατί ελπίζω. Ψάχνω γιατί δεν μπορώ να σταματήσω μεσοδρομίς, γιατί δεν μπορώ να μουγκαθώ. Καθώς η ζωή προχωρεί, βλέπω γύρω μου τον κόσμο να έχει γίνει ένας κήπος με μαραμένα τα ευγενέστερα φυτά του. Η ιστορία πολύ περιπλέκεται, οι ανθρώπινες σχέσεις είναι χαλασμένες, και ο κήπος έχει μέσα του πολλές τσουκνίδες και αγριόχορτα. Θα έλεγε κανείς ότι είμαστε σε αδιέξοδο και δίχως ελπίδα. Όμως πρέπει να πω, υπεύθυνα, πως αυτό τελικά δεν το πιστεύω.

Στον ορίζοντα του κόσμου μας κάτι θαμποχαράζει, ας είναι και δυσδιάκριτο. Μην περιμένετε να επιχειρήσω να το πω, γιατί απλώς δεν λέγεται μέσα σε λίγες αράδες. Κι ακόμη μην  νομίζετε ότι έχω βεβαιότητες. Υποψίες μονάχα… Οι βεβαιότητες είναι για τους εθνοσωτήρες.

No comments: