Friday, December 5, 2014

ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΗΜΕΡΑ!!!!




Γιορτάζω κι εγώ κι όσοι έχουν αυτό το όνομα. Σε κάποιους δεν πολυαρέσει γιατί προτιμούν να γιορτάζουν την η μέρα των γενεθλίων. Ωστόσο, και η θρησκευτική γιορτή έχει την ομορφιά της. Κι εμείς οι Έλληνες πάντα γιορτάζαμε με ιδιαίτερη χαρά αυτή τη μέρα. Είναι η μέρα που μας κάνει να νιώθουμε πως δεν είμαστε ολομόναχοι, παρότι πολλές φορές έχουμε μαρτυρίες μιας μοναξιάς φοβερής. Και είναι αλήθεια ότι κάτι τέτοιες στιγμές, ηρεμούμε, και σκεφτόμαστε πόσο μας ταλαιπωρούν οι αντιζηλίες, οι εχθρότητες, τα μίση, και πόσο ανόητα φερόμαστε όταν ξελαρυγγιαζόμαστε, πασχίζοντας πώς να φτηνύνουμε διάφορα ιδανικά, να βασανιζόμαστε με πάθος, με λύσσα, για το εφήμερο!!!! Δυστυχώς είναι στη μέση ο λυσσαλέος εγωισμός που μας ταλαιπωρεί. Αλλά το θέμα είναι τι περιεχόμενο δίνουμε σ’ αυτό το «εγώ»!! Από εκεί αρχίζει όλη η ιστορία.

Τώρα, σε μια ηλικία ώριμη, αντιδρώ με τις ιδέες μου και για τις ιδέες μου τόσο άμεσα, όσο για τα στοιχειώδη ζωτικά συμφέροντά μου. Μια νέα τάξη πραγμάτων που θα ήθελε να με στρατολογήσει στις αντιλήψεις της, θα έπρεπε να επέμβει σ’ αυτό το αφομοιωμένο ιδεολογικό μου απόθεμα. Να επέμβει δραστικά, όχι απλώς βίαια, γιατί αν εκδηλωθεί βάναυσα, δεν θα πετύχει άλλο, παρά να μ’ εξαγριώσει ή να μ’ εξουδετερώσει.

Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι δεν πρέπει να διατηρούμε τη μνήμη καταστάσεων που υποβάλλουν το μίσος, που διαιωνίζουν την αντιδικία. Είναι βέβαια λίγο δύσκολο αυτό. Τέλος πάντων, είναι απαραίτητο να σεβόμαστε τις αξίες των αποχρώσεων, την ανιούσα των ημιτονίων, δηλαδή εκείνα ακριβώς που υφαίνουν την ανθρώπινη θερμοκρασία. Κι ακόμα πρέπει να πω ότι ο άνθρωπος δεν έχει μόνον  βάθος χρόνου ατομικό. Το νόημα της Ιστορίας βρίσκεται στο γεγονός ότι αποτελεί μια συντεταγμένη του χρόνου, που διαφοροποιεί τον άνθρωπο από τα άλλα έμβια όντα και του προσδιορίζει την ανθρωπιά… 

No comments: