Το
παραλήρημα του Τσαγκαρουσιάνου στο Lifo ["Οι χηρευμένες ντομινατρίξ"] δείχνει ότι η μικρή μας κοινωνία (την
οποία ο Λούκος θέλει να "αναβαθμίσει") έχει γεμίσει από λαζαρόνους
που υποδύονται τους πνευματικούς κήνσορες με την ξεγνοιασιά των αρλεκίνων στο
παλκοσένικο της πιο ασύδοτης δημοσιογραφίας...
- .....................................
ΔΗΛΑΔΗ, επειδή υπογράφουν το
κείμενο στήριξης του Λούκου κάποια ονόματα του ελληνικού θεάτρου ("οι
άριστοι", λέει ο Τσαγκαρουσιάνος), που είτε συνεργάστηκαν με το Φεστιβάλ
είτε πρόκειται να συνεργαστούν, πρέπει να κάνουμε τεμενάδες στον κύριο Λούκο;; Το
έργο του Λούκου στο Φεστιβάλ είναι σαφέστατα "ελλειμματικό", όπως
πολύ σωστά παρατηρεί η Μαρία Θερμού στο «Βήμα» ["Οι ανύπανδρες θυγατέρες"].
- .....................................
Εγώ δεν έχω σχέση με το
συγκρότημα κι ούτε με νοιάζει τι λέει ο Κώστας Γεωργουσόπουλος για τον Μάρκο Σεφερλή. Αλλά
δεν θα μπορούσα να μη συμφωνήσω μαζί του όταν ήταν ο μόνος που ακροθιγώς
κατέκρινε την ΑΝΟΗΣΙΑ της Λένας Κιτσοπούλου (επιλογή του Λούκου), η οποία παρουσίαζε
ως ανώμαλο τον Αθανάσιο Διάκο!!! Αυτή την επιλογή του Λούκου την χαρίζουμε
στους υπογράψαντες και σε όσους ασμένως έτρεξαν να τον υπερασπιστούν. Όπως επίσης χαρίζουμε τα αρκετά "γιούχα" που κατά καιρούς έχουν πέσει σε παραστάσεις του Φεστιβάλ και μάλιστα στην Επίδαυρο!
- .....................................
Άλλο παραλήρημα είναι εκείνο του Γιώργου Βέλτσου ["Τα σπασμένα τζάμια"] – υπέρ του Λούκου κι αυτός. Λέει ο Βέλτσος ότι "ο πολυμήχανος
αυτός άνθρωπος επέφερε στα πολιτιστικά μας πράγματα μια τομή"!!! Όταν πριν
τον Λούκο, στην Ελλάδα ερχόταν ο διάσημος σκηνοθέτης Πίτερ Χολ και παρουσίαζε
την "Ορέστεια" στην Επίδαυρο (1982), τον "Κοριολανό" του Σέξπιρ, με τον μεγάλο Ιαν
Μακ Κέλεν στον πρωταγωνιστικό ρόλο (1985), τη "Λυσιστράτη" του Αριστοφάνη (1993),
τον "Άμλετ" του Σέξπιρ, και πάλι τη "Λυσιστράτη" στην Επίδαυρο (1994), τις δύο
τραγωδίες του Σοφοκλή, "Οιδίπους Τύραννος" και "Οιδίπους επί Κολωνώ" (1996), τις "Βάκχες", μια παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας (2002).... Για να φέρω ένα
μικρό παράδειγμα. Τι ήσαν όλα αυτά; Δεν ήταν μια μεγάλη "τομή" στα
πολιτιστικά μας πράγματα;;;;;
- .....................................
Παλιότερα
ο Λούκος είχε πει ότι έκανε "άνοιγμα στην όπερα"! Αυτό όμως έχει
γίνει ήδη από το 1960, όπως και εκδηλώσεις με τον Κάραγιαν, τον Μπεζάρ! Έχει
μιλήσει και ο ίδιος αλλά και οι υπερασπιστές του για τη συμμετοχή ξένων
σκηνοθετών σε ελληνικούς θιάσους! Αλλά κι αυτό έχει γίνει με τον Ρονκόνι, τον
Λάνγκχοφ ή την εμφάνιση στην Επίδαυρο ξένων θιάσων, που και πάλι έχει γίνει με
αγγλικούς και ιταλικούς θιάσους. Προφανώς όλοι αυτοί που στηρίζουν τον Λούκο ή
δεν θυμούνται, ή δεν έχουν διαβάσει τι γινόταν παλιότερα ή είναι νέοι και ίσως
έχουν δίκιο. Αυτό το τροπάριο συνεπώς ότι έφερε προσωπικότητες και εξέχοντα
καλλιτεχνικά σχήματα είναι χωρίς αντίκρισμα. Κι από την άλλη, δεν είναι λίγο αστείο αυτό με τις υπογραφές;;;
- .....................................
Εντάξει δεν μηδενίζω την προσφορά του Λούκου, αλλά είπαμε ότι είμαστε μια χώρα που δόξα τω Θεώ έχει πλούσιο καλλιτεχνικό δυναμικό και ικανούς μάνατζερ. Αλλά αντιπαρέρχομαι και τις κατά καιρούς αιτιάσεις του για την "επιτυχία" του θεσμού που διευθύνει. Πολλές από αυτές είναι άκρως αφελείς. Καλό είναι ο κύριος Λούκος να μην αραχνιάσει στη θέση του διευθυντή. Ο ίδιος όμως έχει μουγκαθεί;;; Αν έχει κορμοστασιά, ας βγει να πει ότι τον ενδιαφέρει να συνεχίσει την "προσφορά" του ή να πει ότι αρκετά "πρόσφερε", και είναι ώρα να πάει και κάποιος άλλος. Είπαμε: Τα νεκροταφεία είναι γεμάτα αναντικατάστατους!!! Κανονικά από μόνος του θα έπρεπε να ζητήσει το τέλος της συνεργασίας. Η ανανέωση είναι νόμος στη ζωή.
No comments:
Post a Comment