Saturday, January 30, 2016

ΑΝΗΚΩ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ!!!!!!



Καλώς ή κακώς ανήκω σε μια μειοψηφία εκστατική, λυρική, που μια ολόκληρη ζωή πασχίζει να προσανατολιστεί μέσα στην ανεμοζάλη, να συλλάβει κάτι από τους μεγάλους ίσκιους που δίνουν ανάστημα στον ορίζοντα. Δεν ανήκω στους ξεκούραστους, τους αμέτοχους, τους φρεσκοξυρισμένους… Ωστόσο εκείνο που νοιάζει είναι να επιβιώσω όχι απλώς γιατί αγαπώ της ζωή μου. Αυτό δεν είναι τίποτα. Επειδή ξέρω πολύ καλά ότι την Ιστορία την γράφουν οι επιζώντες. Γι’ αυτό, λέω, μη τυχόν καταφέρω  και γράψω κι εγώ δυο-τρεις αράδες. Είπα ότι ανήκω σε μια μειοψηφία κι αυτό είναι η αλήθεια, αλλά μερικές φορές νιώθω πως είμαι ο τελευταίος επιζών από τα θύματα ενός μεγάλου ναυάγιου.

Παρότι από τα μαθητικά μου χρόνια είχα μπλεξίματα με την πολιτική, εντούτοις μόλις έγινα «ακαδημαϊκός πολίτης», δηλαδή όταν μπήκα στο πανεπιστήμιο, μπερδεύονταν στο μυαλό μου οι πολιτικές αντιπαραθέσεις, οι κοινωνικές επαναστάσεις, η λογοτεχνία και ιδιαιτέρως η ποίηση που υπεραγαπούσα, ο έρωτας… Όλα αυτά έκαναν την περπατησιά μου να φαίνεται σαν ζαλισμένη και υπνοβατική. Άλλωστε, ποτέ δεν σκεφτόμουν συμβατικά,, τυπικά, καθιερωμένα. Έλεγα τότε πως έτσι σκέφτονται μονάχα οι μεγάλοι. Και τώρα που είμαι σύμφωνα με την ηλικία μου «μεγάλος», δεν πιστεύω ότι έχω αλλάξει. Εξακολουθώ ν’ αναζητώ χαμένες Ατλαντίδες, γιατί νιώθω γύρω μου τον κόσμο πένθιμο, αποκαμωμένο, με ζαρωμένη και περίφοβη την ψυχή του, σχεδόν ταπεινωμένη. Παρότι το μεγάλο πρόβλημα με τους πρόσφυγες από την Ασία και την Αφρική έχει γονατίσει την Ευρώπη και ιδιαιτέρως τη χώρα μας, εμείς αναρουφάμε τα δάκρυά μας, χωρίς να ξέρουμε τι μέρα θα ξημερώσει…

Αυτό που πιστεύω ότι μπορεί ν’ αλλάξει τις καταστάσεις που τώρα βιώνουμε είναι μια πρέζα τρέλας, ένα γερό μεθύσι, για να φουσκώσει τα πανιά και να σαλπάρουμε. Και το λέω αυτό διότι μερικές φορές έχω την εντύπωση ότι η αφελέστερη πλάνη αξίζει περισσότερο από την εμβριθέστερη σωφροσύνη. Κι ακόμη, ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι πάντοτε κινητήρια δύναμη είναι η χίμαιρα, η οποία για να μας πείσει κάθε φορά, ντύνεται τα ρούχα της εποχής μας.

No comments: