Monday, January 12, 2015

ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ ΧΡΩΜΑ!!!!


Ψάχνοντας να βρω μερικά χαρακτηριστικά του κίτρινου χρώματος, επειδή ανάρτησα στο εξώφυλλο μια φωτογραφία με κυρίαρχο το κίτρινο χρώμα, διαπίστωσα ότι αυτό που ένιωσα εγώ ο ίδιος ανταποκρίνεται σ’ αυτά που σημειώνονται σ’ ένα ενδιαφέρον μπλογκ, το oldstitches.blogspot.gr.
Αυτό το χρώμα που από τα παιδικά μου χρόνια το είχα συνδυάσει με την ποδοσφαιρική ομάδα της ΑΕΚ και δεν μου άρεσε!!!! Παρότι τότε, την εποχή του σχολείου ήμουν σχεδόν κάθε Κυριακή έξω από το γήπεδο της ΑΕΚ στη Φιλαδέλφεια και πούλαγα εφημερίδες και μαξιλαράκια… Πολύ αργότερα, όταν διάβασα από τη συλλογή «Σχέδια για ένα Καλοκαίρι» του Γιώργου Σεφέρη το ποίημα «Επιφάνια, 1937» και μάλιστα όταν αρχίσαμε να το τραγουδάμε στα χρόνια της δικτατορίας μαζί με τον Καλογιάννη, τότε είναι που πρόσεξα το «κίτρινο»! «Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας / ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της / βροχής / σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς,/ καμιά φωτιά στην κορυφή τους• βραδιάζει…».

Λοιπόν, το κίτρινο χρώμα είναι χρώμα ζεστό, θετικό, αναζωογονητικό, φωτεινό, αέρινο, λαμπερό, ελπιδοφόρο, χαρούμενο, φιλόξενο, φέρνει έμπνευση και αισιοδοξία, προάγει τον διάλογο, ερεθίζει το πνεύμα, διεγείρει την όρεξη, διευκολύνει την πέψη, οξύνει τη μνήμη, και άλλα πολλά θετικά προσφέρει σαν χρώμα. Για άλλους όμως, διεγείρει το μίσος και τον εγωισμό, και είναι το χρώμα που σηματοδοτεί τον κίνδυνο. Και αυτοί, είναι λίγοι μόνο από τους συμβολισμούς που έχουν αποδοθεί στο κίτρινο χρώμα.
Ωστόσο, δεν μπορώ να καταλάβω εάν αυτό το χρώμα κινητοποιεί τον ψυχισμό άλλων. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι είναι το αγαπημένο μου χρώμα. Όλα τα χρώματα έχουν την ιδιαίτερη σημασία τους και για όλα έχω να πω κάτι ξεχωριστό...

No comments: