Monday, February 18, 2013

"Το πράγμα είναι πασίδηλο, δεν υπάρχω"!!!


  • "ΕΙΜΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΛΕΞΕΙΣ, ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ", έλεγε ο Μπέκετ.
Κι όταν οι άλλοι δεν λένε κάτι, δεν λένε τίποτα, τότε "το πράγμα είναι πασίδηλο, δεν υπάρχω"!!! Γι' αυτό ας γράφω ό,τι μου κατεβαίνει στο κεφάλι. Μερικές φορές έχω την αίσθηση ότι μπορεί να απέτυχα στη ζωή μου, πως αστόχησα, πως κάποιες εμμονές μου ήταν ψυχοφθόρες, πως βρέθηκα στην πιο ακατάλληλη στιγμή ανάμεσα στη Φύση και στο νόμο και δεν κατάλαβα ποτέ ότι μεταξύ τους βρίσκονται διαχρονικά σε μια μόνιμη αντιδικία, χωρίς να φαίνεται ελπίδα για κάποιον νικητή. Η εμπειρία ζωής λέει απλώς ότι σε περίπτωση συνδιαλλαγής -αν ποτέ βρεθεί κάποιος τρόπος- τότε θα είμαστε μπροστά στο μυστικό της ανθρώπινης ευτυχίας.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί την ιστορία την γράφουν ή την αποτελούν, την στοιχειοθετούν η βία, η ψευδολογία, οι φόνοι, οι πόλεμοι, οι μηχανορραφίες των βασιλιάδων, των αυτοκρατόρων, των στρατηγών και όλων εκείνων που κουμαντάρουν τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων πάνω στη γη;;;
  • "Ένα λάθος έγινε τη μέρα που μας δημιούργησαν", λέει ο Γκέοργκ Μπίχνερ με το στόμα του ήρωά του Βόιτσεκ. "Μας λείπει κάτι, δεν έχω λέξη να το πω. Αλλά δεν θα το βρούμε ψάχνοντας ο ένας μέσα στα σπλάγχνα του άλλου, περιττό λοιπόν να ξεκοιλιαζόμαστε"!!!
Αξίζει εδώ να σημειώσω αυτό που παρατήρησε η Χάνα Αρεντ με την άνοδο των αστών στο προσκήνιο της Ιστορίας: μια μετατόπιση από το δημόσιο στο ιδιωτικό, κάτι δηλαδή που επηρεάζει την κοινωνική ισορροπία. Αλλά αν λάβω υπόψη μου κι αυτό που είχε πει ο Ναπολέων, ότι δηλαδή η σύγχρονη τραγωδία είναι η πολιτική, αυτό δεν είναι τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από την κατολίσθηση του τραγικού στο χώρο της Ιστορίας! Κι εδώ, σηκώνω τα χέρια ψηλά, γιατί νιώθω ότι αυτό που είπε ο Ναπολέων είναι ένα είδος φυσικού καθεστώτος που επιβάλλει τις αρχές του. 
  • Τι κάνουμε;;;
  • Παλεύουμε να μην απομονωθούμε!!!
  • Να μην γίνουμε ίσκιοι...

No comments: